Co może zniechęcić Twoich klientów?

co-moze-zniechecic-twoich-klientow


Tych błędów nie popełniaj

Chcąc zarabiać jako wirtualna asystentka, potrzebujesz klientów chcących kupić Twoje usługi. Często skupiamy się na tym, co robić, aby pozyskać klientów, w konsekwencji zapominamy o błędach, przez które ich tracimy. Oto najczęściej popełniane błędy, które mogą zniechęcić Twoich klientów do współpracy z Tobą. Zobacz, czy aby na pewno ich nie popełniasz.



Brak komunikacji

Komunikacja z klientem jest bardzo ważna. Dzięki niej wiemy, czego klient od nas oczekuje, jakie są jego oczekiwania oraz na czym tak naprawdę mu zależy. Ważne jest więc, abyś była z nim w stałym kontakcie. Dlatego sporym ułatwieniem będą różne strony czy aplikacje umożliwiające szybki i łatwy kontakt z klientem, tj., np. WhatsApp.


Jesteś niesłowna

Pamiętaj, jeśli obiecujesz, że wykonasz jakieś zadanie do wieczora, to naprawdę musisz je wykonać. Najgorsze co możesz zrobić to nie dotrzymać słowa. Pokażesz się w jego oczach jako osoba nieprofesjonalna, której słowa nic nie znaczą. Możesz w ten sposób skutecznie zniechęcić klientów, którzy nie potraktują Cię poważnie, a wręcz zaczną szukać lepszej oferty. Jak uniknąć takiej sytuacji? Daj sobie więcej czasu na wykonie zadanie i weź pod uwagę zdarzenia losowe, które mogą wywrócić twój grafik do góry nogami.



Jesteś niepunktualna

Punktualność to bardzo ważna cecha. Dlatego, jeśli umawiasz się na spotkanie z klientem na konkretną godzinę, staraj się być na miejscu nawet chwilę przed. Zachowasz w ten sposób pełen profesjonalizm i okażesz swojemu klientowi szacunek. Nikt przecież nie lubi marnować swojego czasu i w nieskończoność czekać za drugą osobą. W końcu, co może być ważniejszego od Twojego klienta?


Nie słuchasz potrzeb swojego klienta

Bardzo ważne jest, abyś na początku współpracy zapytała swojego klienta, czego oczekuje. Być może ważne są dla niego rzeczy, na które Ty nawet nie zwróciłabyś uwagi. Dlatego tak istotne jest, abyś zadawała odpowiednie pytania i wysłuchała, co ma do powiedzenia. Nie skupiaj się na tym co podoba się Tobie, lecz na tym co zadowoli klienta. Jeśli w trakcie rozmowy, coś nie jest dla Ciebie w 100% jasne, bez wątpienia dopytuj i pogłębiaj pytania. Sprawisz tym samym wrażenie szczerze zainteresowanej.



Nie traktujesz swojego klienta wyjątkowo

Wszystkim Swoim klientom mówisz to samo, nie pamiętasz ich imion i do każdego zwracasz się w ten sam sposób? Nie tędy droga! Klienci chcą być przez Ciebie traktowani wyjątkowo. Dlatego właśnie tak ważne jest byś zapamiętała ich imię oraz przystosowała swój styl rozmowy do nich. Szczerze zainteresuj się klientem, a on również zainteresuje się Tobą. Zwracaj się do niego językiem korzyści, dbaj o jego zadowolenie i dobre rezultaty w biznesie.


Podsumowując

Zadowolenie klienta powinno być dla Ciebie najważniejsze. Jeśli będzie on zadowolony z Twoich usług, to z pewnością wróci do Ciebie przy kolejnym zleceniu. Z pewnością urośniesz w oczach swojego klienta, kiedy zamiast popełniać te błędy, będziesz punktualna i słowna. Potraktujesz go wyjątkowo, z przyjemnością wysłuchując jego potrzeb, a komunikacja z Tobą nie będzie kłopotliwa.

A jeśli nadal zastanawiasz się, kto jest Twoim idealnym klientem, zapraszam Cię tutaj.