Idealny klient! Kto to taki?



Idealny klient — kim jest? Jak do niego dotrzeć? Dlaczego warto stworzyć profil klienta?
Kim jest idealny klient?


Klient idealny to postać fikcyjna, którą tworzysz na potrzeby określenia swojej grupy docelowej niszy, do której chcesz dotrzeć. To nikt inny, jak osoba, która widzi największą wartość w usługach, które oferujesz.
Jak stworzyć wizerunek klienta idealnego?

Przykład!


Wyobraź sobie, że jesteś właścicielką sklepu internetowego z artykułami do jogi. Twoim idealnym klientem będzie zatem osoba, która uczęszcza na takie zajęcia lub jest joginem.

I w drugą stronę:

Uwielbiasz chodzić na zajęcia jogi więc współpraca z firmą, która zajmuje się sprzedażą artykułów do jogi lub współpraca z joginem, który potrzebuje wsparcia w social mediach, będzie dla Ciebie łatwiejsza i przyjemniejsza gdyż znasz temat i go lubisz.

Będzie to zatem jedna z cech Twojego idealnego klienta.



Aby stworzyć wizerunek idealnego klienta, należy odpowiedzieć sobie na parę szczegółowych pytań!


1. Jakie potrafię zaspokoić potrzeby, jakie problemy mogę rozwiązać?
2. Kim są odbiorcy, do których chcę dotrzeć? Ile mają lat? Jaką mają płeć?
3. Jacy to są ludzie? Jakie treści udostępniają w social mediach?
4. Gdzie mieszkają? (Dla Wirtualnej Asystentki może to mieć mniejsze znaczenie, jeżeli jednak jesteś osobą, która lubi się spotykać z klientami może to być szczególna informacja.)
5. Jakimi kierują się wartościami, jaki mają światopogląd?
6. Jak wygląda ich dzień?
7. W jaki sposób spędzają urlop?



Gdy skupisz się nad tym co chcesz zaoferować, to tak naprawdę pytania nasuną się same. Ważne jest abyś precyzyjnie określiła swoje wartości i to, jakie usługi czy produkty będziesz sprzedawać.
Ważne jest, abyś od razu ustaliła, z kim nie jesteś w stanie pracować. W takim przypadku będą wchodziły w grę pytania o profilu psychologiczny twojego idealnego klienta, typu:

1. Wiara i poglądy?
2. Osobowość?


Klient jego profil – dlaczego jest taki ważny?


Jeśli znasz grupę, do której chcesz dotrzeć, możesz kierować do niej swoją ofertę. Zaoszczędzisz czas, a pozyskanie klientów będzie dużo prostsze i sprawniejsze. Gdy znasz, cechy i potrzeby swojego idealnego klienta, wykorzystasz tę wiedzę do stworzenia oferty dopasowanej do jego potrzeb. Kierując się podobnymi poglądami czy też zainteresowaniami współpraca ma całkiem inny poziom. Twoi klienci są wobec Ciebie lojalni, a nawiązana współpraca jest stała. Co za tym idzie, cieszysz się dobrą opinią i jesteś polecana przez klientów!