Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?
Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie na naszym kliencie? Jak mówią badania, pierwsze wrażenie trwa zaledwie kilka, kilkanaście sekund. Dobre wrażenie możesz zrobić tylko raz. Nie sugeruj się tutaj powiedzeniem “najważniejsze jest wnętrze”. W tym artykule przedstawię Ci kluczowe zasady, dzięki którym sprawisz naprawdę dobre pierwsze wrażenie.
Odpowiednia mowa ciała
Mowa ciała odgrywa kluczową rolę w wywieraniu dobrego wrażenia. Staraj się, by była ona opanowana i otwarta. Bowiem Twoje ciało to otwarta księga, z której można czytać. Zaciśnięte pięści i skrzyżowane dłonie wskazywać będą na irytację. Oczywiście nie da się zmienić wszystkiego w jeden dzień. Jednakże postaraj się częściej uśmiechać i witać ludzi z sympatią. Utrzymuj kontakt wzrokowy i bądź obecna podczas rozmowy. Dodatkowo staraj się zapanować nad dłońmi, oddechem i mimiką twarzy. Możesz ćwiczyć w domu postawę ciała przed lustrem. Tutaj kluczem będzie ćwiczenie pozycji mocy, którą opisałam w tym artykule.
Zadbaj o swój wygląd
Nie chodzi mi tutaj, o nie wiadomo jaki elegancki strój. Istotne jest by odzież była, czysta, schludna i niepognieciona. Ważne jest, aby zadbać o włosy, by zawsze były uczesane i czyste. Dbaj o odpowiedni zapach. Aspekt wyglądu jest kluczowy jeśli zależy nam na szacunku drugiej osoby.
Nie podchodź za blisko
Na pierwszym spotkaniu staraj się zachować dystans społeczny. Unikaj zbyt bliskiego kontaktu. Możesz wówczas zestresować swojego rozmówcę, a twoje intencje zostaną odczytane jako nieprofesjonalne. Dodatkowo możesz sprawić wrażenie osoby zbyt nachalnej.
Dowiedz się z kim się spotykasz
W dobie internetu jest to bardzo łatwe. Dlatego przed spotkaniem z klientem, postaraj się wyszukać go w mediach społecznościowych. Dodatkowo zapamiętaj, czym się zajmuje, co lubi robić, jakie ma poczucie humoru. Wówczas podczas pierwszego spotkania postaraj się dopasować i upodobnić do niego stylem rozmowy. Bowiem nie od dziś wiadomo, że najbardziej lubimy ludzi podobnych do nas samych.
Podsumowując pierwsze wrażenie to nieunikniona ocena drugiego człowieka. Aby zawsze robić dobre wrażenie na klientach, zapamiętaj powyższe zasady. Bowiem jest ono kluczowe w kontaktach międzyludzkich, a zwłaszcza w kontekście biznesowym.