O tym pamiętaj współpracując z klientami
5 rzeczy, o których musisz pamiętać, współpracując z klientami. Każdy klient jest inny i ma inne potrzeby. Dlatego bardzo ważne jest, abyś zaczynając współpracę z klientem o nich pamiętała. Ułatwią Ci one z nim kontakt, a wasza relacja będzie na o wiele lepszym poziomie. Zapoznaj się z nimi, a już nigdy nie będziesz miała kłopotów podczas współprac.
Bądź terminowa i słowna
Są to bardzo ważne cechy, których nie wyobrażam sobie nie mieć jako Wirtualna Asystentka. W pracy zdalnej bardzo istotne jest, aby trzymać się założonych wcześniej ustaleń, np. co do terminu spotkania, wykonania zadania, czy publikacji pracy. Pracując z osobą, z którą nie widzimy się na żywo, z reguły mamy ograniczone zaufanie, dlatego nie daj sobie pozwolić na brak słowności. Jeśli umówiłaś się już z klientem na dany termin, staraj się za wszelką cenę go dotrzymać. Wiadomo, jesteśmy tylko ludźmi i każdemu zdarzają się sytuacje losowe. Dlatego zawsze przyjmij sobie gorszy scenariusz i lepiej, żebyś założyła dzień więcej na wykonanie zadania, niż miałabyś się nie wyrobić.
Do każdego klienta podchodź w indywidualny sposób
Każdy klient jest inny i każdy wymagać będzie od nas indywidualnego podejścia. Czy to do jego osoby, czy jego biznesu. Współpracując z klientami unikaj jednakowych rozwiązań u każdego klienta. Staraj się, aby każda Twoja współpraca była inna i oryginalna. Klienci na pewno będą zadowoleni z Twojego podejścia i z pewnością zostaną z Tobą na dłużej.
Wychodź zawsze z inicjatywą
Jako Wirtualna Asystentka musisz pamiętać, jak ważna jest Twoja kreatywność i to abyś proponowała nowe i lepsze rozwiązania swoim klientom. Zawsze dokładnie przejrzyj, czego od Ciebie oczekuje klient i co mogłabyś dodać do zadania od siebie lub jak mogłabyś je ulepszyć, czy usprawnić, a może po prostu wpadłaś na świetny pomysł, który akurat pasuje do jego biznesu. Do tego potrzebne jest stuprocentowe zaangażowanie w wykonywane zadanie. Jednakże z pewnością Twój klient bardzo doceni Twoje, zaangażowanie i zobaczy, że naprawdę zależy Ci na nim i na powodzeniu jego biznesu.
Słuchaj dokładnie co ma Ci do powiedzenia klient
W każdej pracy bardzo ważne jest dokładne słuchanie tego, czego klient od nas oczekuje. Tutaj z pewnością przydatny będzie artykuł dotyczący cech dobrego słuchacza, o którym pisałam tutaj. Pamiętaj o tym, aby szczerze zainteresować się jego problemami, dokładnie słuchać, jakie są jego oczekiwania i spróbować je spełnić.
Wybieraj tylko współprace z klientem której jesteś pewna
Co mam tutaj na myśli? Nie na wszystkim musisz się znać i nie każde zadanie będzie dla Ciebie stworzone. Może się zdarzyć tak, że zgłosi się do Ciebie klient z zadaniem, którego nie będziesz umiała wykonać. Zdecydowanie lepiej będzie jeśli odmówisz, niż wykonasz je źle i rozstaniecie się w negatywnej atmosferze. W takiej sytuacji możesz przedstawić klientowi sytuacje w ten sposób, że w trosce o jego biznes nie podejmiesz się tej współpracy, ale znasz osobę, która specjalizuje się w takich zleceniach. Ty pokażesz się jako profesjonalna osoba, która nie bierze każdego zadania tylko dla pieniędzy, a dodatkowo możesz pomóc swojej koleżance, która akurat jest w tej dziedzinie ekspertem i dać klientowi do niej namiary. Zaufaj mi, klient na pewno będzie zadowolony z takiego obrotu sprawy i poleci Cię dalej.