O tym pamiętaj wykonując pracę dla klienta

o-tym-pamietaj-wykonujac-prace-dla-klienta



Wykonując pracę dla swojego klienta, są pewnie rzeczy, o których powinnaś pamiętać. To, że dostałaś od klienta zlecenie, nie oznacza, że zostanie on z Tobą już na zawsze. Najgorsze co możesz zrobić to spocząć na laurach i zaniedbać swoje istniejące już współprace. Dlatego w tym artykule przedstawię Ci 5 punktów, o jakich musisz pamiętać, wykonując pracę dla klienta.



Ważne jest to co podoba się Twojemu klientowi, a nie Tobie

Klient jest najważniejszy.  Dlatego odłóż na bok swoje przekonania i skup się na tym czego potrzebuje.  Postaraj się popatrzeć na jego biznes z jego perspektywy. Nawet jeśli Tobie coś się nie podoba, pamiętaj, że nie chodzi tutaj o Ciebie. Współpracujesz z klientem, aby mu pomóc, więc staraj się to robić, jak najlepiej potrafisz.



Bądź szczerze zainteresowana zadaniami

Wykonując pracę dla klienta zadbaj o to, abyś szczerze zainteresowała się jego usługami lub produktami. Zaufaj mi jeśli wykonywane zadanie wcale Cię nie interesuje i w ogóle nie obchodzi Cię jego rezultat, lepiej abyś wcale nie podejmowała się takiej współpracy. To będzie widać po Twoim zaangażowaniu, a przecież zależy Ci, aby było na jak najwyższym poziomie, by klient kontynuował waszą współpracę.



Dokładnie komunikuj się z klientem

Zadbaj o dobrą komunikację z klientem. Wybierzcie dokładnie odpowiadające wam obu kanały komunikacji i zawsze komunikuj, co będziesz robić lub co przygotowałaś. Staraj się, aby zawsze wasze założenia były gdzieś spisane, a nie tylko wypowiedziane, gdyż często, o czymś zapominamy.



Wykonuj zadania w terminie

Pamiętaj, że terminowość jest bardzo ważna. Nie myśl, że jeśli już współpracujesz z danym klientem jakiś czas, to możesz sobie pozwolić na przeciąganie terminów. Nie tędy droga. Każdy klient powinien być traktowany z taką samą starannością. Jeśli umawiasz się na jakiś termin, nie pozwól, by coś przeszkodziło Ci w jego dotrzymaniu. Jeśli jednak tak ma się zdarzyć, komunikuj to klientowi lub wydłuż czas realizacji zadania, tak abyś była pewna, że zdążysz z jego wykonaniem.



Słuchaj potrzeb swojego klienta

Słuchaj, czego oczekuje od Ciebie klient i staraj się jak najdokładniej to wykonać. Jeśli podczas wykonywania zadania pojawiają się u Ciebie wątpliwości, jak dokładnie ma wyglądać jego realizacja, najlepiej dopytaj raz jeszcze klienta. Staraj się dobierać rozwiązania tak, aby były jak najlepsze dla jego biznesu.


Jeśli dopiero nawiązujesz współpracę z klientami, koniecznie przeczytaj ten artykuł i zapamiętaj te 5 rzeczy.