Programy ułatwiające pracę

programy-ulatwiajace-prace

Programy ułatwiające pracę, pozwolą Tobie pracować efektywniej oraz wydajniej. Takimi programami są na przykład Asana i Trello. Natomiast na rynku istnieje dużo programów, które mogą Ci pomóc w pracy Wirtualnej Asystentki. Jest to zawód, który jest wielozadaniowy, więc wprowadzenie ułatwień, takich jak programy do zarządzania zadaniami, czy czasem, mogą Ci bardzo ułatwić pracę.

Programy, które warto znać:

Asana

Asana to narzędzie do zarządzania projektami i zadaniami, a także platforma do współpracy zespołowej, która pomaga organizacjom i osobom indywidualnym w skutecznym planowaniu, śledzeniu i realizacji zadań. Dzięki Asanie możesz między innymi:

  • Tworzyć zadania i przypisywać je do konkretnych osób, a także określać terminy realizacji.
  • Strona jest stworzona na zasadzie tablicy Kanban, który ułatwia monitorowanie postępów w projektach i przenoszenie zadań między różnymi fazami, takimi jak “Do zrobienia”, “W trakcie” i “Gotowe”.
  • Posiada także system powiadomień i przypomnień, które przychodzą na Twojego maila.

Trello

trello

Trello to narzędzie do zarządzania projektami, które opiera się na koncepcji tablicy Kanban. Jest to popularne oprogramowanie, które umożliwia użytkownikom tworzenie projektów, organizowanie zadań i śledzenie postępów w formie wirtualnej tablicy z kartami. Trello pozwala między innymi na: 

  • Trello bazuje na koncepcji tablicy Kanban, która jest podzielona na listy, a każda lista zawiera karty reprezentujące zadania. Możesz przenosić karty między listami, co ułatwia śledzenie postępów.
  • Każda karta reprezentuje konkretne zadanie. Na karcie można umieścić opis, termin realizacji, załączniki, etykiety kategorii i inne szczegóły. Możesz również przypisywać karty do konkretnych użytkowników.
  • Trello oferuje widok kalendarza, który pozwala na planowanie terminów realizacji zadań.
  • Możesz ustawiać przypomnienia i otrzymywać powiadomienia e-mail lub na urządzeniach mobilnych w związku z terminami lub zmianami na kartach.
  • Możesz współpracować z innymi osobami, udostępniając tablicę lub konkretne karty. 

Toggl

toggl

Toggl to narzędzie do śledzenia czasu, które umożliwia użytkownikom dokładne monitorowanie, jak spędzają czas podczas wykonywania zadań i projektów. Pozwala on między innymi na:

  • Toggl umożliwia użytkownikom śledzenie czasu, który poświęcają na różne zadania, projekty lub działania. Wystarczy uruchomić licznik, gdy rozpoczynasz pracę nad zadaniem, i zatrzymać go, gdy zakończysz. 
  • Możesz tworzyć projekty i przypisywać do nich konkretne zadania. Dzięki temu możesz zorganizować swoją pracę i przypisywać czas do określonych projektów.
  • Możesz dodawać kategorie i etykiety do śledzonych zadań, co ułatwia identyfikację rodzaju pracy, nad którą pracujesz.
  • Toggl generuje szczegółowe raporty dotyczące wykorzystania czasu. Możesz analizować, ile czasu poświęcasz na różne zadania, projekty lub kategorie.
  • Toggl ma aplikację mobilną, co pozwala na śledzenie czasu na urządzeniach mobilnych, niezależnie od miejsca pracy.

Google Workspace

Jest to pakiet narzędzi i usług oferowanych przez Google, których celem jest ułatwienie pracy i współpracy w firmach oraz organizacjach. Google Workspace oferuje różne narzędzia do komunikacji, produktów biurowych, zarządzania zadaniami i rozwiązań do współpracy online. Do głównych funkcji należy:

  • Gmail jest narzędziem służącym do wysyłania maili.
  • Google Drive jest kolejnym narzędziem, który służy do przechowywania w chmurze, która pozwala na zapisywanie, udostępnianie i współpracę nad dokumentami, arkuszami kalkulacyjnymi, prezentacjami i innymi plikami online.
  • Google Dokumenty, Arkusze i Prezentacje służą natomiast do tworzenia dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji, które pozwalają na wspólną edycję i pracę nad dokumentami w czasie rzeczywistym.
  • Kalendarz to kolejne narzędzie do zarządzania kalendarzami, harmonogramowaniem spotkań i udostępnianiem kalendarzy w zespole.
  • Google Meet natomiast służy do wideokonferencji i spotkań online. Działa bezpośrednio z kalendarzem, co ułatwia planowanie i organizację spotkań wideo.
  • Dysk Google ma dodatkowa przestrzeń dyskowa, która pozwala na przechowywanie większej ilości danych w chmurze.
  • Google Forms to program do tworzenia ankiet i formularzy, które może być wykorzystywane do zbierania opinii, danych lub informacji od klientów i pracowników.

Na rynku istnieje dużo narzędzi, dzięki którym możesz planować, zarządzać, czy monitorować czas pracy. Warto, abyś testowała różne programy i wybrała jak najbardziej odpowiednie i pasujące do siebie. Dzięki nim na pewno Twoja praca, będzie sprawniejsza, a także efektywniejsza. A także nie zapomnisz o żadnym zadaniu, dzięki zapisaniu sobie tego w na przykład w Asanie.