Przydatne pojęcia dla Wirtualnej Asystentki
![przydatne-pojecia-w-pracy-wirtualnej-asystentki](https://agnieszkamakara.pl/wp-content/uploads/2023/02/przydatne-pojecia-w-pracy-wirtualnej-asystentki.png)
Wirtualna Asystentka to osoba pracująca całkowicie zdalnie. Oferuje swoje wsparcie firmą oraz freelancerom. Zakres jej działań jest bardzo szeroki, gdyż w zależności od umiejętności lub upodobań może wykonywać wiele, różnych zadań. Jednakże ważne, abyś będąc nawet początkującą Wirtualną Asystentką, znała podstawowe pojęcia związane z branżą online. W niniejszym artykule przedstawię przydatne pojęcia w pracy Wirtualnej Asystentki.
CRM
Najprościej rzecz ujmując CRM, jest to zarządzanie relacjami z obecnymi, ale także z potencjalnymi klientami. Jest to skrót od pierwszych liter słów: curtomer relationship management. Obejmuje zbiór procedur oraz narzędzi niezbędnych w kontakcie z klientem. Dodatkowo pomaga uporządkować informacje o swoich klientach. Dzięki temu, podejście do każdego klienta staje się bardziej indywidualne.
Lead magnet
Jest to zachęta, najczęściej darmowa oferta stanowiąca wartość dla potencjalnego klienta. Oferowana w zamian za adres e-mail lub dane kontaktowe klienta. Przeważnie jest to darmowy przedmiot, usługa lub benefit, który klient otrzymuje od firmy. Może to być rabat na pierwsze zakupy w sklepie, dostęp do webinaru, darmowa dostawa, darmowy okres próbny, dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku i wiele, wiele innych. Wybierając najskuteczniejszy lead magnet, kieruj się potrzebami i zainteresowaniami klienta. Aby dobrze wybrać, konieczne jest dokładne poznanie swojej grupy docelowej oraz określenia, co może być dla niej największą wartością.
CTA
To jasne określenie reakcji, jaką powinien wykonać odbiorca treści, aby przejść do kolejnego etapu ścieżki zaprojektowanej przez twórcę treści. Rozwinięcie skrótu oznacza “Call To Action”. Ma za zadanie zachęcić potencjalnego klienta np. do zakupu w Twoim sklepie, do skomentowania lub zaobserwowania. Bardzo ważne, aby nakłaniać do działania w danym momencie, tu sprawdzą się sformułowania “TERAZ” oraz sformułowania w pierwszej osobie tj. “PŁACĘ”.
Deadline
Deadline oznacza nieprzekraczalny termin wykonania danego zadania. Jest to określona data, do której pewne zadania muszą zostać wykonane.
E-commerce
E-commerce jest to handel elektroniczny, polega na kupowaniu oraz sprzedawaniu towarów i usług przez Internet. W rezultacie klienci mogą dokonywać zakupów za pomocą telefonów, komputerów lub innych urządzeń z dostępem do Internetu.
Research
Są to badania, czyli gromadzenie informacji na dany temat, robienie analiz oraz zestawień. Research polega na sprawdzeniu konkurencji, aby wiedzieć, jakie są trendy w danym biznesie oraz sprawdzić, w czym konkurencja może być lepsza.
Przedstawione przydatne pojęcia w pracy Wirtualnej Asystentki z pewnością przydadzą Ci się jeśli myślisz o zarabianiu w sieci. Jednakże nawet nie będąc Wirtualną Asystentką, warto poznać ich znaczenie.