W jaki sposób delegować zadania?
W jaki sposób klient powinien delegować Ci zadania? Wirtualna Asystentka pomaga przedsiębiorcom i może wyręczyć ich w codziennych zadaniach związanych z działalnością online. Zakres jej działań jest bardzo szeroki, zaczynając od najprostszych działań administracyjnych po prowadzenie strony internetowej i tworzenie grafik. Jednakże, w jaki sposób przedsiębiorca powinien delegować zadania i jakie zadania może delegować?
Jak delegować zadania – po pierwsze
Wbrew pozorom delegowanie zadań nie jest takie trudne. Pierwsze co powinien zrobić Twój klient to zastanowić się, czy są w ciągu dnia zadania, których nie musi wykonywać osobiście. A z pewnością się takowe znajdą. Mogą to być, np. utworzone grafiki, sformułowane wypowiedzi, wykonane prezentacje lub kontaktowanie się z potencjalnymi klientami. Warto zastanowić się również, czy np. zmiany na stronie mogłabyś wykonywać Ty jako Wirtualna Asystentka. Zaproponuj, aby Twój klient wypisał wszystkie tego typu zadania na kartce.
Po drugie
Zapytaj klienta, jakich zadań nie lubi wykonywać w swojej firmie, bo być może wcale nie musi. Jeśli są to zadania, które wymagają jego osoby, to niestety nie będziesz mogła pomóc. Jednakże często zdarzają się rzeczy, których nie lubimy, a w bardzo łatwy sposób możemy je komuś zlecić. Ludzie często nie lubią wykonywać telefonów, z reguły rozmowy telefoniczne z obcymi nie należą do najprzyjemniejszych, wówczas Ty możesz takowe wykonać w imieniu klienta.
Po trzecie
Jeśli już współpracujesz z jakimś klientem, możesz na bieżąco obserwować obszary, w jakich możesz go wspomóc. Nie bój się zaproponować pomocy. Być może Twój klient nie zdawał sobie nawet sprawy, iż jakąś część prac może oddelegować.